ONTWIKKELING EN IMPLEMENTATIE VAN DE STRATEGIE
Een goed geformuleerde strategie is de basis voor het behalen van duurzame organisatiedoelen. Maar met een strategie alleen ben je er nog niet. Juist de implementatie van de strategie is essentieel en vergt een kundige proceseigenaar. Gestructureerd langs vijf verschillende perspectieven uit de academische literatuur leidt JPZ Management Partner de organisatie door de verschillende conventionele en minder conventionele processen, theorieën en tools door een succesvolle implementatie van de strategie.
PROGRAMMAMANAGEMENT
Veel organisaties investeren in het inrichten en implementeren van verbetertrajecten en -programma’s. In de praktijk blijkt het echter lastig om strategische doelstellingen te vertalen naar programma’s die complexe veranderprocessen daadwerkelijk helpen realiseren. JPZ Management Partner schakelt snel, ziet de knelpunten en begeleidt het team in de juiste richting. We richten het programma in, coördineren en sturen effectief aan, waarbij de strategische doelstellingen, portfoliomanagement en projectmanagement in het vizier worden gehouden.
INTERIM MANAGEMENT
Als interim manager is JPZ Management Partner binnen je organisatie een onderdeel van het team, zonder de frisse blik van buitenaf te verliezen. We vervangen tijdelijk afwezige managers of zijn een extra expert die ondersteunt bij verander-, ontwikkel-, strategie- of implementatieprocessen. De begeleiding van medewerkers, het aandragen van verbeterpunten, het opstellen van managementrapportages, het adviseren van andere managementleden, het doorvoeren van specifiek beleid en het toezicht houden op het financieel of juridisch beleid, behoren tot de mogelijkheden als interim manager.
OPERATIONAL EXCELLENCE (LEAN Six Sigma)
Met JPZ Management Partner haal je de noodzakelijke professionele vaardigheden in huis voor probleemanalyse, probleemoplossing en besluitvorming. Als een generieke structuur voor het proces van probleemanalyse werken wij met het DMAIC-model (Define / Measure / Analyse / Improve / Control) van Lean Six Sigma. De DMAIC-aanpak helpt bij het structureren van rommelige problemen en vertaalt deze in een kwantitatief beslissingsprobleem.
We zetten ons vermogen om bedrijfsprocessen te verbeteren in waarbij we wetenschappelijke methodologie gebruiken. Kwantitatieve analyse- en beslissingstechnieken kunnen we identificeren en interpreteren, waarbij we ze toepassen met behulp van statistische software van Minitab. Aanvullend zetten we onze kennis van methoden als Lean Thinking in binnen het verbeterproject.